♛ FΔNΔNΔNO ♛
About iolsss

hi uolsss. nama iolss nur farhana, boleh panggil nana je. awok anak jati negeri perak!


Age is just a number

Daisypath Happy Birthday tickers


Tagboard

Moh le kite nyembang



Twitter



Stalker Kesayangan




rheumatic fever (demam urat)

demam urat atau dlam bahasa omputihnye, 
RHEUMATIC FEVER
merupakan satu pnyakit dimana urat mnjadi tegang dan membengkak dan mmbtaskan prgerakan seharian kita.
saya sendiri pernah mengalami situasi itu.
seminggu PLKN sy nak habis, saya mengalami demam suhu tinggi iaitu antara 38.5-40.2
slain tu, sakit tekak mula mnguasai diri
rase mcam ade ktulan batu je tekak tu :)
lame jugak laa aku asyik terlantar kat atas katil
nak berjalan pon tak larat
bayangkan, nak gerakkan anggota badan pon tak bole
sbub urat mmbngkak
tuhan menguji saya, tuhan syg saya :)
baru skunk, kat Politeknik Sultan Idris Shah ni aku rase agak sihat
sebelum ni , nak bngun berdiri pon aku payah nak buat sorang2 kalau tanpa bantuan mak aku :)
masa balik dari plkn, sy tros masuk hospital raja permaisuri bainun, ipoh.
agak seminggu jugak laa terperap kat sane 
masuk mcm2 cecair kat dlam badan aku
mmg kat bahagian sendi2 tu sakit laa
 tuhan je tau
cuba bayangkan betapa susahnya aku time tu
semua nya nak harap orang !
adoih, skunk alhamdulillah
i'm getting better ~
huhuhuhu