♛ FΔNΔNΔNO ♛
About iolsss

hi uolsss. nama iolss nur farhana, boleh panggil nana je. awok anak jati negeri perak!


Age is just a number

Daisypath Happy Birthday tickers


Tagboard

Moh le kite nyembang



Twitter



Stalker Kesayangan




gelagat manusia

ape yang saya nak share kali ni ialah GELAGAT MANUSIA. ape yg korg paham pasal manusia. manusia ni bnyak sikap dan sifat mereka sendiri. setiap manusia melahirkan gelagat yang tersendiri contohnya, GEDIK, POYO, BERLAGAK, SOMBONG, BAIK HATI, SOPAN, TERCOVER-COVER dan sebagainya. 


1.gedik
sifat sebegini sering kali dikaitkan dengan perempuan. mngapa perempuan?? kerana mereka ade sifar lemah lembut? adakah kerana lemah lembut boleh dikategorikan sebagai GEDIK? hmm, manusia juga mmpunyai persepsi mereka tersendiri. hmm, masyakarat! kasihan pada mereka yg memang hati nuraninya begitu.



2.poyo
orang macam ni selalunya dianggap nerd, katak bawah tempurung, apa salah mereka? tapi jgn salahkan ibu mngandung ye. hehe. poyo ade bnyak kategori. saya yg sudah hidup slame 18 tahun ni bnyak mgkaji sifat2 manusia ni. antara yang poyo yg mnjadi kbiasaan manusia ialah poyo yg mmbggakan diri. ape laaa ade jugak org cm ni. berlagag tak tentu pasal, ingat besar sngat laa tu. hehe, mereka tidak mnyedari yg mereka tuu sebenarnya tergolong dlam org yg kurang kasih sayang! see, now we exposed the true colour of human. jgn laa kite bongkak dengan kelebihan yg sngat sikit tuu, tak dpat ape pon. org tak suke, hehehe.

alaa, malas laa nak tulis pnjang2. humm, nnty laa wat entry baru.

*gambar diatas hanya tujuan ilustrasi sahaja. tiada kena mengena dengan yang hidup mahupuh yang mati. sekian terima kasih.