♛ FΔNΔNΔNO ♛
About iolsss

hi uolsss. nama iolss nur farhana, boleh panggil nana je. awok anak jati negeri perak!


Age is just a number

Daisypath Happy Birthday tickers


Tagboard

Moh le kite nyembang



Twitter



Stalker Kesayangan




dunia dunia!

hye..
kali ni entry saya nak bercakap tentang perempuan. apa yang sang lelaki tak tahu tentang perempuan? 
perempuan ni dikategorikan sebagai ciptaan tuhan yang lemah lembut pada asalnya.
oleh kerana arus pembangunan dan permodenan, watak perempuan seolah olah bercampur aduk dengan lelaki. 
apa yang saya nak tekan kat sini ialah,
lelaki tidak boleh memandang perempuan yang kasar sebagai satu entiti asing
KERANA
mereka juga manusia biasa sama macam kita..
kadang kadang kita nampak mereka agak keterlaluan dari segi perlakuan,
tapi ingatlah 
sekasar kasar dia, ade kelembutan dalam hatinya
itulah fitrah yang sejak zahirnya perempuan memang sebegitu.


seandainya, para lelaki mengatakan bahawa perempuan ini banyak songeh, kerenah. i'll say YES. perempuan kalau banyak songeh n banyak kerenah tu disebabkan dia nak yang terbaik untuk mereka, untuk perhubungan mereka sendiri. orang lelaki kalau tinggalkan perempuan yang macam ni, memang silap besar sebab dia takkan dapat perempuan yang macam ni lagi. tapi ini untuk kes yang banyak songeh demi kebaikan. kalau yang mengada ngada, semua cakap dia kena ikut memang lemak laa. kalau aku jadi laki pon aku tinggalkan dia. apa apa hal pon orang lelaki kena selidik apa punca sampai dia jadi macam tu. jangan pakai serbu tak berhelmet plak, alamat kite yang terexcident balik,huhu.


KENAPA ADA LELAKI MENOLAK CINTA PEREMPUAN?
first, sebab lelaki ni ade taste dia sendiri. haa, kononnya nak yang cun macam awek korea. pergghh, taknak kalah taste kau, muke kau pon mcm bangunan tak siap ada hati nak perempuan macam tu. mati hidup semula pon kau takkan dpat laa. nak jadi lelaki ni, ta payah nak memilih sangat la kan? contoh:

ahmad : bro, asal la kau g reject si lily tu?
kamal : haha, lu tengok dye aku rase lu pon tau nape gua reject dye..
ahmad : sebab dye gemok??
kamal : kau ni da tau, wat2 tnye, taknak la aku. malu la aku kalau membe2 aku tau awek aku gemok. (muka menjengkelkan)
ahmad : xbaik doh, kau ni. kalau ye pon jangan la cakap yang macam tu kat dye..
kamal : aik kau ni, baik kau je yang couple ngan dye, hahahhahaha..
ahmad : ????


lagi satu aku tak faham, kenapa lelaki tak pernah nak hargai seorang je perempuan dalam hidup dia? hidup tak pernah puas kalau tak pasang lebih. apa seronoknya weh?
adoih, kalau kau handsome macam Aaron aziz, 
takpe gak. ni yang had muka pecah rumah pon nak merasa hidup player ni?
cmon la weh, hargailah orang yang sayang kita..
jangan kita pulak yang menyesal dikemudian hari.. 
selamat beramal..