♛ FΔNΔNΔNO ♛
About iolsss

hi uolsss. nama iolss nur farhana, boleh panggil nana je. awok anak jati negeri perak!


Age is just a number

Daisypath Happy Birthday tickers


Tagboard

Moh le kite nyembang



Twitter



Stalker Kesayangan




kahwin? pening laa...

assalammualaikum readers,

kali ni masih dalam topik yang sama, KAHWIN
saya menghargai saranan AINOL untuk cerita tentang kahwin lagi.
hmm, seronok ke kahwin ni?
makcik2, pakcik2, susah la kawin ni.
tak percaya? lihat situasi dibawah.

...........................................................................................


Situasi 1:
"abang, kalau kita kahwin nanti ayang nak anak 10 tau. baru meriah rumah banglo kita, hehehe." Abangnya mendengar sambil menbuat muka berkerut 18, buat2 macam tak dengar. sekali lagi minah bertempik, "abang! abang dengar tak ayang cakap ape ni?" "minah oi, abang ni kuli angkut sampah je. jangan la nak melebih2 sayang. tang anak 10 tu abang mampu je, tapi nak sara tu, tak ke naye? huh? banglo? mimpi ape yunk? abang keje 10 tahun pun belum tentu dapat banglo sebijik." kata Abg Man. 

p/s: berdiri lah atas kemampuan sendiri. kalau nak abiskan dialog kat atas tu, sampai ke sudah tak habisnya. bersyukur laa apa yang ade dengan kita.


.....................................................................................



Situasi 2:
Mak Gayah: E'eh, kau tengok menantu Mak Senah tu, sombong menoheng je. 
Mak Esah : Haah laa, dengan imej KL nye. Ape nak jadi la. 
Mak Gayah: Orang KL memang macam tu! Berlagak tu satu kewajipan bagi deme. kite orang kampung mane tau benda macam, apa? cucuk langit bagai? ieyy, tak sio teman.
Mak Esah: Kite ni ngumpat anak orang, apa kita dapat. Dosa mike tau?
Mak Gayah: tet.....

p/s: kite sebagai kaum perempuan ni kena la beramah mesra dengan jiran tetangga. bukannya apa, kan dapat pahala tu kalau bersilaturrahim ni? haa, kan? and kita kena la jage maruah mertua kita. jangan kita menilai dari sudut negatif, adakala ada betul jugak kata mereka tu.


........................................................................................


persiapan kahwin? 
haa, yang ni lagi memeningkan kepala. hadoih, nak pikir katering, pelamin, andaman, baju pengantinnya, bunga telur, n sume bagai.
macam nak tercabut otak pkir sume ni. tapi kalau korang kaya, banyak wang,
gune je wedding planner. bia dye yang setel sume. tapi kau kena kua duit lebih sikit laa.
pening? ta payah nak pening sangat laa. korang yang nak sangat kan?


weh b aku da bising, tak habis habis ngan blog. dye naik fedup dah. haha. k laa. lain kali sambung. dengan topik lain oke? bosan la asyik kawen kawen je. hehe.