♛ FΔNΔNΔNO ♛
About iolsss

hi uolsss. nama iolss nur farhana, boleh panggil nana je. awok anak jati negeri perak!


Age is just a number

Daisypath Happy Birthday tickers


Tagboard

Moh le kite nyembang



Twitter



Stalker Kesayangan




Biarkan dia bersama orang lain

Assalammualaikum.

BIARKAN DIA BERSAMA ORANG LAIN

Apa yang nak saya kongsikan ni?

Hmmm, sekiranya kita sudah menyayangi seseorang ni dan orang tu meninggalkan kita, jangan pertikaikan kenapa perkara ni menjadi begitu.

Jangan sedih bila dia tinggalkan dirimu kerana jodoh itu rahsia Allah. Dengan siapa dia bersama kalau tertulis di luh mahfuz yang kamu jodoh dengan dia, kamu akan tetap menjadi milik dia.

Allah sengaja menguji umatnya supaya lebih mendekatkan diri padanya. Allah uji kita sebab Allah sayangkan kita. Kita memerlukan dia bukan dalam kesedihan saja, malah dalam semua situasi. Gembira, terharu dan sebagainya.

Sebagai umatnya, kita perlulah redha dengan segala ketentuannya kerana dia tahu apa yang terbaik untuk kita.

Berapa lama kita terpisah, kalau ada jodoh tak kemana.

Pepatah arab mengatakan :


Maksud pepatah tersebut ialah siapa yang berusaha bersungguh akan dapat hasil dari yang dia usaha tu. Allah mengetahui niat semua umatnyaa.

Tapi kalau Allah dah tetapkan perkara yang berlaku, jangan salahkan takdir. Sekali lagi Allah menguji kita.

Dalam dunia ni tiada yang mustahil sekiranya Allah itu berkenan untuk lakukannya. 

Allah kata ya, ya lah jawapannya. Tiada yang mustahil. Kun fayakun.

Kita akan rasa sakit hati kan apabila orang yang kita sayang itu sedang berbahagia dengan orang lain. Tapi tak mengapa, biarkan dia bersama yang lain. Mungkin masa tidak sesuai untuk bertemu dengan si dia. 

Insyaallah, jika kamu sememangnya jodoh si dia, kamu akan berjumpa kembali. Kerana kita dilahirkan berpasang pasangan.

Senyumlaah dengan caturan dunia. Dia ada mendengar rintihan mu. Majulah ke hadapan, jangan biarkan perasaan sedih menyelubungi diri. Berdoalah kepadaNya agar diberi kan kekuatan untuk meneruskan hidup tanpa menoleh ke belakang lagi. 

Daripada kita memikirkan mereka yang tidak memikirkan kita, kita sepatutnya kasihankan dirii kita terlebih dahulu. 

Terima seadanya dengan apa yang berlaku. Insyaallah kita akan temui apa yang kita perlukan. Amin.

Sampai sini saja nukilan saya, assalammualaikum.